Al die onduidelijkheden over wat nou de beste manier is om een woninginbraak af te handelen. Daarom hebben wij speciaal voor u een lijst met tips samengesteld.
Mocht er bij u worden ingebroken dan kunt u deze lijst altijd raadplegen. U kunt deze handige lijst uitprinten. Zo weet u altijd wat te doen mocht u met een woninginbraak te maken krijgen.
STAP 1: Zijn uw bankpassen gestolen?
Vroeger moest je bepaalde nummers bellen om de pas te blokkeren. Tegenwoordig kan dit via de app op uw mobiele telefoon.
STAP 2: Is uw mobiel gestolen?
Blokkeer uw SIM-kaart door te bellen met uw provider. Dit is in de meeste gevallen één van de volgende nummers:
- KPN : 0800 0402
- Tele2 : 020 – 754 4444
- T-Mobile : 06 2400 1200
- Vodafone : 0800-0094
STAP 3: Aangifte bij de politie
- Landelijk nummer : 0900 – 8844
STAP 4: Licht de verzekering in
- Interpolis: via de app schade melden of bellen op 013 580 12 34
- Ohra: via de app schade melden of bellen op 026 400 23 10
- Aegon: de schade aan inboedel online melden via deze link
- Delta Lloyd: 026 – 400 23 90
STAP 5: Paspoort, kentekenbewijs of rijbewijs gestolen?
Wacht eerst een week voordat u een nieuwe aanvraagt. Het komt regelmatig voor dat een paspoort of een rijbewijs binnen een week wordt teruggevonden.
STAP 6: Slachtofferhulp nodig?
Bent u erg geschrokken door de woninginbraak en heeft u de behoefte om met iemand te praten? Dit kan door te bellen met Slachtofferhulp Nederland: 0900-0101. Slachtofferhulp Nederland is erg ervaren en horen verhalen als die van u dagelijks. Aarzel dus niet om te bellen.
Verder kunt u er natuurlijk altijd voor kiezen om door de politie op de hoogte gehouden te worden. Het is fijn om te weten hoe de zaak afloopt en of de dader gevonden is.
Heeft u zelf nog tips of handige noodnummers die wij vergeten zijn? Laat ze hieronder in een reactie weten en wij zullen ze in deze checklist verwerken.